Alla inlägg under april 2009

Av barbamamma - 11 april 2009 19:32

På förmiddagen följde jag, dottern och yngsta sonen med syrran in till stan till K-Rauta.  Hon köpte målarfärg, spikar och jag hittade äntligen en taklampa till sovrummet. Den som vi har nu är så jätteful, usch. 

Vi åt varsin glass. jag testade den nya Nogger-mint. Den var rätt god!  Skoj med lite nya sorters glass.  Men fy vad glass är DYRT!

Vi stannade till på påskmarknaden på hemvägen, men jag köpte inget.


Sen raka vägen hem till dem och bytte kläder och brummade vidare till mamma.  Där kokade vi ägg och började fixa med maten.  De som ville målade ägg.

De andra droppade in vartefter. Min moster, sambo och ena son kom.  Min mormor och hennes bror kom och mina två morbröder och så min yngsta syster.  Det var roligt att träffa dem alla. Det har blivit så att vi brukar vara hos mamma på påskafton.

Av barbamamma - 10 april 2009 19:22

I långfredags åkte vi ner med packad bil till min kära syster och familj.  När vi kom det bjöds vi på grillat, pommes och sallad. Mycket gott var det, tack så mycket!


Vi hade tänkt åka vidare till mamma på kvällen eftersom alla ska dit i morgon, men vi stannade kvar och sov hos dem när vi ändå var där och hade så trevligt.

Av barbamamma - 8 april 2009 12:13

Vi kom inte iväg på badkalaset i söndags. Sambon mådde dåligt, självförvållat efter att ha druckit hela natten och han kunde inte köra bil.


Dottern, stora sonen och jag gick till kyrkan på familjegudstjänst eller mässa sent på eftermiddagen. Där bjöds det på kunglig tårta och kaffe, saft. Det var kungabesök i kyrkan så det var därför det var lite extra festligt med tårta och fina kläder. 


I måndags var dottern hos en kompis hela dagen, sambon jobbade och vi andra var hemma. När han kom hem från jobbet åkte vi till  vännen och åt tårta som blev över från badkalaset. Barnen hoppade studsmatta och hade roligt.

Jag var och lämnade en väska med kläder till dottern som sov över hos kompisen.


I tisdags var jag först hos arbetspsykologen klockan 11 och sedan på praktiksökarkursen mellan 13-15.    Pojkaarna var på dagis mellan 10-16.

Av barbamamma - 4 april 2009 23:53

Jag fick ett tråkigt besked i dag.    Men jag lyckades genomföra dotterns kalas för kompisarna, följa med sonen ut på promenad med grannens hund och sedan dottern när hon skulle gå ut med hunden på kvällen.


Nu sover alla sött, det yngsta barnet först och det äldsta sist, klockan var nog 23.30 när hon äntligen lyckade somna. Jag gissar att hon hade svårt att varva ner.

Sambon skulle ut och äta med jobbarkompisarna klockan 20. Sedan skulle han komma hem och inte följa med ut.  Jag gissar att han ändrade sig för han är inte hemma än. Ovanligt för att vara honom!

Av barbamamma - 2 april 2009 09:42

Vad härligt att det äntligen börjar bli vår.  Fåglarna kvittrar, de tar upp allt grus från cykelvägarna, snön är borta. 

Det bästa av allt snart slipper vi alla vantar och mössor som kommer bort.

I går roade jag mig med att bära ner alla stövlar i förrådet.  Jag tog fram barnens gympaskor och kollade om de behöver nytt.  Jag passade på medan vi var ute efter dagis.  Vi sparkade boll och de gungade och cyklade.

Undrar var mina solglasögon kan vara?  Jag måste hitta dem annars köper jag mig nya.


Nu måste jag in på bankens sida och kolla om jag har fått mina pengar, räkningarna skulle ju ha varit betald redan.   Lätt som en plätt utan pengar.

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18 19
20 21 22 23
24
25
26
27
28 29 30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards