Alla inlägg under maj 2008

Av barbamamma - 30 maj 2008 23:34

Nu har vi korsdrag genom lägenheten och det är så skönt.  Vi var duktiga och satte upp persiennerna i dotterns rum nu i kväll. Äntligen slipper vi solen där hela förmiddagarna.


Dagen har gått i en rasande fart. Dottern ville med ha inlines så då sa vi att hon får köpa det för sina egna pengar. Sambon bytte sonens till en storlek större och så köpte han till henne med.

Givetvis ville de pröva dem direkt när han kom hem, så det gjorde de.  Det var lite bök och stök med att få på alla skydd men det gick. Sedan var de ute ett tag, pappa var med dem.


Efter det duschade alla,  vilken varm dag det har varit.      Fast jag klagar inte det är skönt.

Dags för kalas nummer två i dag. Av kusinerna fick han  solglasögon och lego. Av de andra kusinerna fick han en häftig döskallespegel och en bok. 

De glutenfria och mjölkfria rulltårtorna som farmor hade bakat var supegoda, det gick åt alltihop. 


Jag har försökt att inte tänka på hur jag mår i dag, jag har inte hunnit med heller. Det går i ett hela tiden.  Barnen somnade sent och nu orkar ingen av oss med att prata så vi sitter vid varsin dator.  Fast jag ska snart lägga mig. 

Av barbamamma - 30 maj 2008 23:24

Oj oj vilken hetta det har varit i dag.   Det blir att sova med öppna fönster i natt annars svettas jag ihjäl.


Om i går. 

Gissa om sonen blev glad när han fick en till paket när han kom hem från dagis.  Så klart blev dottern ledsen när hon såg att han fick en sparkcykel, men det är klart att sonen lånar ut den till henne, han är så snäll. 

Sedan kom vännen med sina barn, då fick han ett par inlines +knä/handleds/armbågsskydd.  Wow vad han blev glad och ville prova på en gång. Han såg så lycklig ut. 

När farmor kom fick han jättesnygga kläder från Fix. Det var byxor, tröja och en munkjacka.

Vi fikade på dajmtårta och bullar och kakor. 

Av barbamamma - 29 maj 2008 12:43

Vår älskade son fyller 5 år i dag. Dottern väckte oss tidigt för att hon tyckte vi skulle hinna fira honom mycket innan hon skulle till skolan.

Vi tog alla paket och hans lilla minitårta och så sjöng vi för honom. Han såg helt färdig ut där han låg i sängen, han hade nog lätt kunnat sova ett par timmar till, det blev sent i går.


Lyckan var total när han öppnade paket efter paket, lillebror fick hjälpa till förstås. Han fick 2 walkie talkies, en legopolishelikopter, en tamagotchie, ett svärd som låter, såpbubblor, studsbollar, uteleksaker.

Han fick en ny 16 tumscykel för ett par veckor sedan.


När han kommer hem från dagis ska ha få ett paket till, en sparkcykel.

Vi har äntligen satt upp de nya persiennerna i hans rum. Vi sparade 400 kr på att sätta upp dem själv, vi fick hem dem i måndags. Dotterns persienner sätter vi upp i morgon, jag törs inte ge mig på det själv för då blir det kalabalik. Jag är inte kapabel till sådant på egen hand.

Sambon stack precis till kvällsjobbet.


I eftermiddag kommer min vän med sina barn och så kommer farmor.

Vi bestämde oss för att vi köper en enkel tårta i dag, sambon hade ju tänkt baka en, men tiden räcker inte till, till allt man vill göra.

En dajmtårta blir det att smaska på.


Farmor har varit underbar och bakat 2 stora jättefina rulltårtor som är både glutenfria och mjölkfria. Hon tänkte att eftersom en av kusinerna har blivit glutenallergisk och en annan kusin har mjölkallergi. Vi misstänker starkt att minsta sonen inte tål mjölk, jag köpte hem helt mjölkfri mjölk i dag.

Tack snälla farmor(fast hon läser inte det här, men ändå tack du är så snäll.

I morgon kommer kusinerna hit på kalas. Det blir kalas i två dagar, det är roligt för barnen. I morgon är sambon ledig, himmel vad skönt.


Hepp nu hinner jag inte med mer här, tiden rinner iväg.


Å Jag älskar dig vännen min, du är så underbar, det vet du va?! Jag har läst ditt mail. puss o kram

Av barbamamma - 28 maj 2008 22:34

Jaha då var det andra kvällen som det blev skit av. Jag orkar inte ens skriva om det, mer än att jag är en usel männska. 


Dagens ris till mig.

Av barbamamma - 28 maj 2008 14:26

I dag sov jag till ca 11.  Sabom fick fixa med barnen, jag orkade inte ens bry mig när mobilen ringde vid 7. Jag visste ju att han var hemma.

Han hade fullt upp hörde jag.

När jag äntligen orkade gå upp var jag trött ändå.  Trött och likgilltig.


Efter en kopp kaffe och jag hade piggnat till stack jag till apoteket, hämtade ut atarax jag måste nog ha det för att lugna ner mig med känner jag.  Jag måste lugna ner mig.  Jag får väl vara halvvaken istället för uppjagad, då blir jag åtminstonde lugn så barnen slipper stå ut med mitt skrik och gnällande.


Gårdagen var döjobbig och slutade inte så bra. Jag la mig i sängen och stora sonen fick ligga brevid, han var jättetrött.  Så fick vi ligga och lyssna på lillebror som inte var lika trött, suck nu får vi sluta med dagsömnen.   Klockan var nog 22 innan alla barn sov.   Jag kände mig värdelös och orkade inte ens prata med sambon när han kom hem 22.30. 


Dottern har fått fotsvamp så jag köpte medel mot det på apoteket. Stackarn hade fått en spricka som gjorde så ont sa hon.  

Tänk om jag kunde få bort min sabla fotvårta som jag har haft i över 6-7 år.  HATAR DEN 

Av barbamamma - 27 maj 2008 22:46

Allt är bara skit.


Det gick bra med barnen när vi var på familjekvällen på dagis.

Men annars är allt åt skogen. Jag är så less på mig själv så jag spyr. 

Av barbamamma - 27 maj 2008 15:44

Nu är jag besviken. Sambon ringde nyss och sa att han måste jobba över och inte vet när han kommer hem.  Suck jaha jag förstod det, det var för bra för att vara sant att vi skulle gå tillsammans till familjekvällen på dagis.


Fasen vad jag inte klarar av allt när barnen kommer hem efter dagis och skola, alla slänger skorna överallt i hallen, väskor, de är hungriga, högljudda och allt känns SÅ rörigt och stimmigt för mig.  Helst av allt vill jag bara springa i väg och gömma mig. 

Jag tog mig in i duschen förut, bravo mig. Men vad trött jag! 

Av barbamamma - 27 maj 2008 15:32

Klicka och rösta på mig om du vill. Tack på förhand!

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7 8
9
10 11
12
13 14 15 16 17 18
19
20 21 22 23 24
25
26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards