Alla inlägg under december 2007

Av barbamamma - 30 december 2007 22:42

Tack käre gud för att det finns bot på det mesta.

Jag fick antibiotika utskrivet direkt när vc ringde upp mig efter ett par timmar att jag hade ringt. Det lät gräsligt sa hon i telefonen när jag berättade om hur jag ser ut och att jag har ont i ögonen.   

25 minuter senare hämtade jag ut Fucithalmic 1 % ögonsalva.   JIIIIIHAAA HURRA !!!!!


Det ska jag ta i ögonen morgon och kväll i 6 dagar och jag får absolut inte använda linser, men det fattade jag väl redan innan förstås.


 Gah vad jag hatar att ha glasögon, de sitter i vägen, immar igen och är obekväma. Jag har alltid hatat att ha något på näsan som är i vägen.

Det är så skönt att det finns linser, det har jag haft sedan jag var 15 år.  Jag minns att jag hade färgade linser i högstadiet jag hade jättegröna ögon. 

Nu sedan ett par år har jag dygnet runt linser som jag har 30 dagar, slänger och tar nya.   Jag älskar dem, för jag är så närsynt -6 har jag på båda ögonen.  Tror inte man kan bli mer närsynt än så, ja nästa anhalt är väl blind.   Jag tackar gud för att jag inte är blind.


Ja förutom mina röda onda ögon har jag inget att klaga på. Jag vill gratta min kusin till förlovningen(GRATTIS) och så vill jag ge en KRAM till alla goa som skrivit här.

Jag önskade jag kunde svara er var och en men jag ska försöka spara på mina ögon, de svider om jag sitter för mycket vid datorn eller ser på tv.   

Ögonen är mycket bättre redan efter att jag har droppat i salvan 3 gånger.  Underbart underbart!

Av barbamamma - 29 december 2007 13:59

Slå ihjäl mig så jag slipper det här helvetet med mina ögon. Jag dööör!


Jag väntar på att vc ska ringa upp det tar visst hela dagen verkar det som, jag ringde 10 och halv 4 ringer de. * Trummar med fingrarna*


Ja vad har jag gjort sen jag bloggade sist.

Julaftonen blev lagom på alla sätt, ingen var jättesjuk mer än hosta och mina röda ögon. Vi var hemma och åt julmat, såg Kalle anka och så bankade tomten på dörren(fast han sprang i väg så barnen hann inte träffa honom,)och lämnade en säck med julklappar.


Vi fick ett ryck och åkte ner till min syster och familj i onsdags, vi sov över hos dem en natt. Barnen bytte julklappar med varann. Sedan på torsdagen åkte vi till min mamma och sov där en natt.


Tråkigt nog så verkade det inte alls som mina ögon var bättre, som jag trodde i onsdags utan jag har baddat med ögondroppar och smort i ögonsalva för fullt. Inget hjälper.



Vi kom hem i går kväll, och då såg jag knappt något jag kände vänsterögat blev värre. Jag försökte se morden i midsomer med ett öga, det gick inte så bra. Smorde båda ögonen innan jag la mig. Vaknade med igenklistrade ögon i morse och har velat dö ända sedan jag gick upp.


Jag är så djävla förkyld med, fan fan att jag aldrig blir bättre.

Jag ska säga åt dem på vc att jag ska ha en hästkur av nåt så jag blir frisk.

Av barbamamma - 25 december 2007 14:28

Ännu a day from hell

Av barbamamma - 24 december 2007 17:56

GOD JUL ALLA VÄNNER

Av barbamamma - 23 december 2007 23:48

Jaha så fick dottern ont i magen nu i kväll och var på toa ett par gånger.  Uj uj hur ska detta sluta, vilken jul.  Nu tycker jag det är jätteskönt att vi inte pratat om att åka iväg just på julafton. Det skulle bara kännas stressigt och jobbigt.



I dag har vi tagit det lugnt, vi tände fjärde ljuset när vi fikade av farmors goda kakor hon hade med i går.   Svarte petter har vi spelat en del, jag köpte det till barnen nu i veckan 


Jag fick ett ryck  när barnen såg på bolibompa och jag stekte lite biffar (orkar inte rulla till köttbullar) till i morgon. Skinkan fixar sambon det är skönt. 

Sambon gjorde en jättekastrull med tomtegröt, vi åt det till middag coh så har vi till frukosten i morgon. Helt perfekt! 


Nu sover alla barnen sött, jag hoppas natten blir lugn och att jag får sova en hel natt, det behöver jag.

Vi har slagit in alla julklappar och snart väntar sängen.

Av barbamamma - 23 december 2007 16:38

I morse vaknade jag med världens äckligaste huvudvärk. Jag höll i huvudet när jag klev upp och tog en alvedon zapp, de ska vara effektiva. Jag la mig igen, för sambon var uppe med sonen som var vaken, de andra sov.

Efter bara 20 minuter sprang jag upp ur sängen och mådde illa och kräktes. Urk säger jag bara. Jag vet inte om jag kräktes för att jag mådde så jäkla illa eller varför, jag hoppas INTE att det är magsjuka.


Hela dagen har jag mått pyton, jag går på sparlåga och svettas som en gris. Huvudet gör ont aj aj.


Stora sonen har TVÅ röda ögon, han ser inte klok ut lilla stackaren, han är hes än. Dottern hostar mer i dag.



Kan man få sova bort en vecka eller två och få vakna och vi alla är friska och krya?

Nej fy fan nu får jag sluta att beklaga mig. Vi har mat och tak över huvudet, det är värre för dem. Vi blir nog bra till slut.



Kram till Å jag tänker på dig vad synd att vi bor så långt från varann.

Av barbamamma - 22 december 2007 22:35

Här är vi sjuka familjen. Stora sonen är hostig och hes. I dag kunde han nästan inte prata, dessutom har han ett rött öga, dvs öif. Haha verkligen jätteskoj för stackars sonen. Tack för att det finns kamomillte och halstabletter.



Dottern är med hes och nyss hörde jag att hon hostade från sängen. De sover gott just nu, men jag vet att sonen vaknar snart och gråter för han har ont i halsen, det gjorde han i går. Då fick han vatten och alvedon.

Jag är snorig och känner av det i öronen. Vilken tur att jag har kvar nässprayen från när jag hade bihåleinflammation.

Sambon sa att han inget hör på ena örat och han tror att han har öroninflammation.



Det kan bara bli värre om vi får magsjuka. Barnens kusiner var här torsdags, i går fick en av dem magsjuka. Nur får det vara NOG! *stampar med foten*

Av barbamamma - 20 december 2007 10:36

Vi har en överraskning till dottern i dag. Vi ska åka och köpa 2 marsvinspojkar åt hennes ensamna marsvin. Han verkar sakna sin bror och nu tänkte vi skaffa honom nya vänner. Vi får med en bur så till en början får de vara i två burar och vänja sig vid varann.


Barnens kusiner kom hit i går och var här ett par timmar medan mamman var och handlade. Det är så roligt att de gillar varann och leker så bra ihop.

Sambon åkte iväg och kom hem med en gran, vi ångrade oss och ville inte ha en platsgran utan det blev en riktig gran. Den står på balkongen än så länge.

När kusinerna skulle åka hem frågade jag om tjejen ville stanna kvar och sova över här och det ville hon. Gissa om dottern blev glad!!


De låg och pratade länge innan de somnade.

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5 6 7 8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19 20
21
22 23
24 25
26
27
28
29 30
31
<<< December 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards