Direktlänk till inlägg 3 juli 2008

Jag träffade läkaren

Av barbamamma - 3 juli 2008 14:39

I dag har jag varit till psyk och träffat läkaren för andra gången.   Hon började med att fråga om jag har kännt av något när jag har sänkt dosen på citalopram.   Det har jag inte märkt av så mycket.   Humöret är samma och jag känner samma stress.


Sedan frågade hon om sjukskrivningen, jag sa att barnen varit på dagis och fritids.  Då undrade hon om jag inte kunde ha haft dottern hemma istället för på fritids?   Hon undrade om  jag hade tänkt på att hon måste vara i en ny miljö och kanske inte har trivts?

 Jag sa att hon är i samma miljö och det är folk hon känner igen.   Jag tyckte inte om att hon sa så.

Ju mer och mer jag tänker på det så blir jag mer och mer ångestfylld.

Är jag en så dålig mamma som slänger in barnen någonstans och skiter i dem???? 

Jäkla läkare, varför gav hon mig dåligt samvete?

Hon skrev ut citalopram på 10 mg, jag ska minska till det nu, så skrev hon ut Cymbalta 30 mg som jag ska börja med.

Det var det som hände i dag.  


Är det meningen att jag ska betala 250 kr för knappt 20 minuter och inte få mer vettigt ur henne än så.

I övrigt sa hon att det är bra att sambon har semester eftersom sjukskrivningen är till den 10 juli.    Jahapp! 


Jag sitter här med ångest, skuldkänslor och känner mig som en dålig mamma.

Nu ska jag låtsas att allt är som vanligt och att jag mår jättebra och hämta pojkarna på dagis.

 Skit, skit, skit.................................................

 
 
Ingen bild

Å

3 juli 2008 19:01

Hej!
Du är ingen dålig mamma! Ring psyk imorgon och be att få träffa någon annan! Hon är ju inte riktigt klok som inte sjukskrev dig längre! Be också (om du vill) om en rehabsamordnare som stöd/länk mellan alla parter.
Kramar från mig

 
Ingen bild

M

7 juli 2008 22:52

Tusen tack för du är så bra Å. KRAM
Jag har inte orkat ringa någon, vi har ingen fungerande telefon heller.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av barbamamma - 10 september 2015 19:30

               

Av barbamamma - 9 september 2015 19:00

             

Av barbamamma - 8 september 2015 16:15

         

Av barbamamma - 17 juli 2014 14:55

           

Av barbamamma - 9 maj 2014 21:30

                 

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3 4 5
6
7 8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26 27
28 29 30 31
<<< Juli 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards