Alla inlägg under maj 2009

Av barbamamma - 11 maj 2009 18:24

I morse var den blivande 6 åringen, jag och lillebror till skolan och hälsade på, på 6 års.

Vi var där i ca 1 timme och barnen fick gå runt och leka och göra det de ville medan personalen gick runt och småpratade med dem och så.

Vädret har varit trist, det har småregnat till och från så jag har inte velat vara ute, men ett litet tag var jag det så lillkillen fick gunga.  Han har börjat kunna göra fart själv när han står, jag är imponerad.


Jag fick min första ljudbok i dag, jag fick även med en cdspelare och en praktisk väska till den.  Kanonbra!

Nu får jag se när det blir av att börja lyssna, 13 cds är det.


Nu har vi ätit mat, det blev korvstroganoff och makaroner. Dottern står i duschen och bolibompa är det på tv.

Stackars sambon håller på med bilen borta hos sin pappa, den ska besiktas senast midsommar.

Sex

Av barbamamma - 10 maj 2009 12:50

Det är sjätte dagen jag äter ALLI.  Jag har inte märkt av några biverkningar eller att jag mår kass av dem.  Inte har jag märkt av att jag mår dåligt om jag äter fett.  Jag syndade ju med en chipspåse i fredags, kände mig äcklig för att jag åt, men jag mådde inget dåligt av kombinationen ALLI + chips.


Jag tar 3 tabletter per dag, till frukost, lunch och middag.


I dag försvann sambon och två av barnen till Biltema. Stora sonen är ute och cyklar på storasysters cykel.  Han fick testa i går efter att jag sänkte sadeln på den, hon har en 20 tum och hans cykel är 16 tum.   

Pappa köper ett nytt däck åt honom i dag, eftersom han har nött sönder cykeldäcken när han tvärbromsar och slirar.  (jag gissar)  Det är 1 år sedan han fick cykeln och eftersom han cyklar mycket så blir det slitet.


Jag gör inte många knop här hemma, katterna går omkring och tycker jag är dum som inte ger dem mjukmat, de har fått torrmat men ratar dem, då får de vara hungriga.

Jag ska maila ett par kort till en kille som är intresserad av marsinshanen vi ska sälja.  Får se om han köper den.

Av barbamamma - 8 maj 2009 13:04

Fan gissa vem som moffade i sig en påse lantchips?  Jag min dumma nöt förstås.  Varför bad jag inte sambon gömma undan påsen innan han åkte iväg i går? Fast jag mådde illa så fortsatte jag äta till påsen var slut, hatar det beteendet.

I dag är det dag 4 med ALLI-tabletterna, jag har tagit 1 tablett både till frukosten och lunchen.


Sambon och stora sonen åkte och fiskade tidigt i morse, så de åkte och sov hos hans pappa i går kväll.


Yngsta sonen och jag har roat oss med, nåja jag har roat mig med att dammsuga övervåningen hos barnen. Spån, spån och åter spån överallt. Suck!

Det här har sonen roat sig med i dag, han har målat sin första tulpan.       Fin va? !

Av barbamamma - 7 maj 2009 09:06

Ibland funderar jag på vilka som läser min blogg.  Är det okända människor från hela Sverige, är det släktingar, är det nätbekanta eller vilka är ni som läser här?


I går var det 54 som hade tittat in men ingen skriver nåt.   Det vore skoj om ni skrev hej eller något så jag ser vilka som kikar in här hos mig och läser allt blaha jag skriver.

Men känn er inte tvungna nu bara för det, det är ju inte därför jag bloggar för att få kommentarer, utan jag skriver för min egen del.    Det är bara roligt att se vilka som brukar kolla in här.


Ha en bra dag!

Av barbamamma - 6 maj 2009 18:08

Åh vad härligt jag har haft det idag. Jag har inte gjort ett enda dugg när jag var ensam hemma. Jag bara njöt av kaffe, katterna och lugnet.


När jag åt lunch tog jag en Allitablett och drack en massa vatten, jag brukar alltid dricka mycket vatten varje dag.

När jag hämtat pojkarna  på dagis gick vi till affären. Då fick sonen ett trasigt däck på sin cykel.  Han har slitit ut bakdäcket helt när han har bromsat tvärt hela tiden.


När vi åt middag bestående av hamburgare och pasta tog jag en Allitablett.   Jag känner av att det händer saker i kroppen när jag tar dem.    Jag har inte märkt några biverkningar alls än så länge.   Nu gäller det att ge tusan i godiset och allt frestande med, jag måste.


Av barbamamma - 6 maj 2009 12:43

I dag skulle min storasyster Maria ha fyllt år, 41 år.   Det är 35 år sedan hon dog i år, 1 juni är det exakt 35 år.


Grattis Maria!   Jag hoppas du har det bra i himlen.

Av barbamamma - 5 maj 2009 23:21

I dag köpte jag ALLI på apoteket.  Det är det nya receptfria bantningspillret som har släppts precis nu.


Då jag har prövat det mesta för att bli av med mina kilon tänkte jag pröva detta.  Jag gick inte ens ner mer än 3 kg när jag var med i vv, det kändes ganska hopplöst faktiskt.  Att inte ens det funkade, är det den sabla pcon som gör det?   Jag har flera gånger tänkt tanken på att be om reductil på vc, men så läste jag att det helst inte ska kombineras med depressionsmedicin.


Jag gav 492 kr för 84 tabletter.  Det är inte värre än det jag slänger ut på choklad, godis, glass och ostbågar.    Funkar det så funkar det, jag får se.   Jag har ägnat tid nu i kväll på att läsa det mesta om ALLI.

Jag började att ta en tablett när jag åt på stan.  Sedan tog jag en tablett hemma när jag åt mat.

Det är tänkt att man ska ta en tablett i samband med att man äter något med fett i.


Jag tänkte skriva om hur det går här, jag ska verkligen se till att äta ALLI dagligen och se vad som händer.  Jag vill inte vara tjock och inte kunna köpa de kläder jag vill, jag är trött på det. Dessutom vill jag inte att mina barn ska ha en tjock mamma som inte orkar gör allt möjligt med dem. (fast mycket gör jag ändå)


Nu kör jag!!

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5 6 7 8 9 10
11 12 13
14
15 16 17
18 19
20
21 22
23
24
25 26
27
28 29 30
31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards