Alla inlägg den 14 oktober 2008

Av barbamamma - 14 oktober 2008 22:03

Vips så vände det och helt plötsligt slocknade stora sonen. Jag lät honom sova ett tag, sedan när jag kände på honom var han så varm så jag väckte honom. Han var helt borta. 

Jag bar ner honom till soffan och fick i honom en halv alvedon och vatten. Han såg helt blek ut och hade torra läppar.  När jag tog febern  visade den på 39.5.   Oj då!

Som tur är så piggnade han till efter ett tag och när vi skulle äta, eller vi och vi, det var väl bara jag som åt, då åt han glass och lite pannkaka.  Bättre än inget.

Minsta sonen sa han ville ha det ena efter det andra, men när det väl stod på bordet så ville han inte ha det längre. Lilla stackars sjuklingen!


Dottern misskötte sig och kom inte hem när hon skulle, så följden blir kompis och lekförbud i morgon och inget nintendospelande på 2 dagar. 

Jag är sträng må tycka, men det är dags att hon lär sig passa tider och att sköta sig.  Pga att hon kom hem sent missade hon maten och var nästan för trött för att läsa läsläxan för mig.  Vi var sams när de la sig, jag misstänker att hon var rätt trött när hon kom hem, därav det dåliga humöret och gråtattacken.


Livet är inte lätt! 

Av barbamamma - 14 oktober 2008 14:37

Det är vad minsta sonen känns som sedan i går.    Jag la barnen ca 20 och minsta sonen var så varm så varm, han somnade snabbt och de andra två somnade efter ett tag. Stora sonen svettades och var varm men lyckades somna, det var skönt för han hade huvudvärk.

Senare när barnen sov gick jag in till dem och gav lilla sonen en alvedonsupp. 


I natt vid 4 kom minsta sonen ner till oss, han var jättevarm. Alvedonsuppen hade väl gått ur kroppen.  Han fick lite kall mjölk i flaskan och somnade om.  Klockan 6 ropade stora sonen på mig då satt han på toa och skulle ha torkhjälp.   Gäääsp!


Nästa gång jag vaknade var strax före 8 då sa dottern hej då jag går till skolan.   Bra föräldrar vi är då som låg och grisade och hon fick klara sig själv!   Jag kan ju skylla på avbruten nattsömn men sambon var visst lika trött som mig. 


Nu har minsta sonen 39.8 i feber, jag tog den nyss. Stackarn! 

Sambon jobbar kväll, dottern är ute och leker med en vän. 

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18
19
20 21 22 23 24 25 26
27
28 29 30 31
<<< Oktober 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards