Direktlänk till inlägg 18 september 2008

Full rulle

Av barbamamma - 18 september 2008 22:51

Pust det var full rulle här när vi kom hem från dagis.


Dagiskompisarna och deras mamma hängde med oss hem och barnen lekte och vi åt mellis. Stora sonen verkade trött och han ville spela på datorn eller se på film, men det tyckte inte jag han skulle. Han såg lite trött ut och det får man faktiskt vara.

Efter ett tag ville de ut och sparka boll så då gick vi ut.

Dottern kom hem från buskul efter 4-tiden. Direkt ville hon ha någon att leka med och när telefonen ringde var det hennes kompis och hon kom hit ett litet tag.


Dagiskompisarna sa hej då, det var himla trevligt att ses, även om hon och jag fick kämpa för att höra vad vi sa till varann, hihi.


När sambon kom hem så åkte vi direkt till ö&b för jag hade sett att de sålde billiga kattlådor med tak för bara 99 kr. Givetvis hittade jag ingen när jag var där, men jag köpte ett stort klösträd för 249 kr. Det var billigt för det var stort och jag tror nog katterna kommer gilla den.

Två matskålar, kattleksaker och en mellan stor fraktbur blev inköpt med. Nu är det snart bara kissemissarna som saknas.

 
 
Linda

Linda

19 september 2008 10:41

Vad mysigt med små kattungar!! Hoppas att allt kommer gå bra, men det gör det säkert. Du undrade om det är nåt särskilt man behöver tänka på när det gäller barn och kattungar. En grej är att kattungarna måste ha möjlighet att gå undan och vara ifred och sova när de behöver det. Sen att de inte uppmuntras att bitas eller rivas. Har märkt här hemma att barn ibland tycker det är roligt och gulligt när kattungarna nafsar efter dem, men det är inte lika kul sen när katterna blir större. Så redan från de är små säger vi nej och lyfter undan dem om de försöker bitas eller rivas. Annars är det nog inte så jättemycket att tänka på, utan barn och katter brukar ha himla roligt och mysigt tillsammans! Här hemma byggs det katthotell, kojor och leksaker till de små trollen! ;-)

kram!

http://lindaskriver.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av barbamamma - 10 september 2015 19:30

               

Av barbamamma - 9 september 2015 19:00

             

Av barbamamma - 8 september 2015 16:15

         

Av barbamamma - 17 juli 2014 14:55

           

Av barbamamma - 9 maj 2014 21:30

                 

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5 6
7
8
9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19
20
21
22 23 24 25 26 27
28
29 30
<<< September 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards