Direktlänk till inlägg 3 juni 2008

orka

Av barbamamma - 3 juni 2008 23:04

Gah jag fattar inte hur jag ska orka med i sommar. Dottern har snart sommarlov dvs hon är ledig.  Sonen är ledig samma tid som hennes lov, annars får vi betala. Han går nu 15 timmar det är gratis.

Minsta sonen som vi betalar för tänkte jag ska vara ledig de veckor sambon har ledigt, det blir 6 veckor.   Jag orkar bara inte ha alla barnen hemma. Jag mår dåligt bara av tanken.

Hemskt låter det säkert för andra, men jag tänker på mig och mitt mående och att det går ut över barnen.


Personalen på dagis har frågat ett par gånger om det stämmer att han ska vara där medan storebror är ledig.  Såklart får jag jättedåligt samvete och känner mig hemsk.


Jag tycker jag nätt och jämt klarar av fredagar och måndagar när pojkarna är lediga och hemma.

Tänk om man hade någon avlastning eller någon som vill vara med våra barn ibland.  


I morgon ska jag till husläkaren på vc.  Jag vet inte vad jag ska säga, jag kan börja med att säga att jag precis får vardagen att gå ihop sig. 

Det är full rulle hela tiden, jag är helt snurrig av den här värmen, det börjar kännas jobbigt varmt nu.  Jag sover uselt och svettas floder. 

 
 
Anna B

Anna B

4 juni 2008 10:10

Om du blir sjukskriven, får inte ditt barn var på dagis då, utan att du behöver förklara? Om du ber läkaren skriva in det menar jag, så kan du ge dagis en kopia. Hoppas du får bra hjälp av din husläkare!

http://mittoperfektaliv.blogspot.com

 
Ingen bild

M

4 juni 2008 10:24

Tack ja jag hoppas läkaren kan hjälpa mig. Jag orkar inte gå omkring så här och må skit. Varje dag är olika, mest glad är jag om jag lyckas inte höja rösten på någon. Jag äter redan depressionstabletter och sömnmedel för att kunna somna, men mer då. Jag måste få känna mig mer värd, just nu tar jag bara en dag i taget med mitt mående.
tack för det du skrev jag tror inte dagis är några problem om jag skulle bli sjukskriven. De är jättebra där.

kram

 
Veronica

Veronica

4 juni 2008 12:09

Det där med sjukskrivning låter som en mycket klok idé vännen. Det gör så ont i mig när jag läser om hur dåligt du mår, får du all hjälp du behöver via psykiatrin? Eller du har ingen kontakt där?

http://www.silverblavinge.wordpress.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av barbamamma - 10 september 2015 19:30

               

Av barbamamma - 9 september 2015 19:00

             

Av barbamamma - 8 september 2015 16:15

         

Av barbamamma - 17 juli 2014 14:55

           

Av barbamamma - 9 maj 2014 21:30

                 

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19
20
21
22
23 24 25 26
27
28
29
30
<<< Juni 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards