Alla inlägg den 11 mars 2007

Av barbamamma - 11 mars 2007 13:00

Eftersom jag varken haft lust eller hunnit med att promenera de senaste veckorna passade jag på idag. Det är roligt med sällskap och efterson kompisen och maken sov över här så föreslog ja att vi skulle gå ut. Barnen hängde med också, de var så duktiga på att gå.Vi åt upp resten av smörgåstårtan och vanliga tårtan innan de åkte hemåt.Dottern förvann iväg efter att hon träffade en klasskompis hon lekte med. Först var sambon ute och letade och sedan jag. Det tyckte inte min hals om, att cykla runt i full fart.Till slut kom hon hem och då blev det utegångsförbud och cykelförbud. Hon hade nämligen fått ut sin cykel, men så bytte hon cykel med sin kompis, och kompisen bara försvann med den.Hoppas hon lär sig att hålla reda på sina saker, för cykeln tar vi inte ut mer nu. Sommaren är inte här än.Kvällen avslutades med ett bad för barnen, sedan såg de Basil mus på dvd och hopp i säng.Jag slöade framför en katastroffilm på femman. Jag gillar katastroffilmer. Sambon spelade gitarr i köket, han passar på när tillfälle finns.

Av barbamamma - 11 mars 2007 11:00

hade jag igår. Dagen började mindre bra med mitt röda öga och så kändes det knepigt att jag fyllde år och sambon låg och sov till 11. Så innan dess blev jag inte firad, men jag fick teckning av dottern som hon ritat.Jag hade velat haft en smörgåstårta till idag, just för att slippa tänka på vad vi ska äta och så. Men vi hade inte beställt någon så jag kände mig besviken.När det ringde på dörren kom farmor med både en blomma en "flitiga Lisa" och presenter, jag fick ett par guldörhängen och ett förkläde. Sedan kom min kompis och man och jag fick en bukett röda rosor av dem. Så fick jag en massa doftljus och ett fint grattis kort där det stod att jag är bjuden på en båtresa med Cinderella med helpension.Åh vilken toppen bra present, vi som hade bokat den här båtresan redan, men nu fick jag den som present.Av sambon fick jag pengar till en valfri spabehandling på båten, vad underbart ljuvligt. Jag längtar redan.Sambon gjorde en helt underbart god smörgåstårta vad duktig han är. Han ville göra mig glad för att jag tjatat om en smörgåstårta hela veckan.Jag gjorde i ordning vanliga tårtan vi tog till kaffet, egentligen var vi proppmätta men lite tårta orkar man alltid med.Telefonen ringde det var min andra kompis som tänkte komma in en sväng med dottern, så då gjorde hon det. De kom lagom till tårtan.Tacos åt vi lagom till melodifestivalen började, himmel vad vi åt mycket igår. The Ark vann, låten var rätt ok. Men jag fattar inte att Tommy Nilsson inte fick ett enda poäng. Jösses var låten så dåligt, det tyckte inte jag.Barnen somnade på studs efter det var slut, vi andra kom i säng halv 1.

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7
8
9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards