Alla inlägg den 5 november 2007

Av barbamamma - 5 november 2007 22:04

Penicillinet jag fick heter Tikacillin och jag ska ta 2 st två  gånger per dag.  De är stora men  tur för mig så har jag inga problem med att svälja tabletter.   Jag tog dem nyss med min vän propavan.  Den tog jag bara en halv av för jag hoppas kunna sova bra bara jag kan somna.


Jag ska äta penicillinet i 10 dagar och jag fick även nässpry.  Åh vad skönt att få bli som folk igen, även om det krävs medicin.  Jag har mycket tabletter att komma ihåg att ta varje dag nu. Jag får sätta upp en lapp på badrumsskåpet.


Kvällen har jag ägnat åt att se säsongens sista avsnitt av CSI.  Vad trist vad ska jag nu se på måndagarna ända till i vår då det börjar igen? 

Av barbamamma - 5 november 2007 18:48

Helgen har varit blandad, den var bra på så vis att firade vår goa lilla 2 åring med smakig pappagjord marsipantårta, en massa paket och sång för födelsedagsbarnet.  Hulla hulla som han själv sjunger, han är så söt.


Det dåliga i helgen har varit att jag vaknade med ont i käken och ögat i lördagsmorse, jag kände mig hemskt dålig och trött.  Min hemska förkylning kändes tusen gånger värre med. Jag överlevde dagen med alvedon, nässpray och tupplur på soffan. 

Vi hade kalas, det var farfar och farmor, kusinerna som var här.  


I går morse ringde jag vc och berättade hur sjuk jag kände mig, men hon tyckte ändå att jag skulle vila mig och ringa mitt eget vc på måndagmorgon.  Blähä hela söndagen var djävulsk, så ont hade jag. Jag ville inget annat än att sova. 

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21 22 23 24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards