Alla inlägg under januari 2010

Av barbamamma - 14 januari 2010 09:06

Många klagar på att det är för kallt, men mig gör det inget. Jag tycker det är bra att vi verkligen fick VINTER. Det var många år sedan vi fick så här mycket snö och kallt. Nu får barnen äntligen känna på hur en vinter ska vara. De gillar att vara ute och åka stjärtlapp, pulka, bobb och att leka i snön.

Vi ska gå till isen vid skolan någon gång så barnen får åka skridskor, vi måste bara se till att alla har skridskor först. Deras fötter växer så det knakar.  Jag vill med ha skridskor.


Oj oj vad tröttsamt det är att ställa om sig från sovmorgnar och sena kvällar till nu. Barnen har varit aströtta på morgonen och så är de trötta redan på eftermiddagen till kvällen.

I går hade jag migrän nästan hela dagen, det var inget vidare, men jag överlevde, det är synd att klaga , men jobbigt är det.  Jag skulle till tandläkaren i går, det var nästan 3 år sedan jag var där sist. Men så ringde de från folktandvården och sa att tandläkaren var sjuk, så jag fick en tid i februari istället.

Av barbamamma - 11 januari 2010 19:10

I kväll ser jag fram emot att se En annorlunda familj som börjar igen på tv 4.


Det ska ni inte missa, jag brukar läsa på Tinas blogg de har 10 barn, jag har följt hennes blogg i flera år.  Carola i familjen med snart 8 barn (eller nu har de 8 barn, hon väntade barn när de spelade in avsnitten förra året) är kanonhärlig.

Vi har barn i samma åldrar Carola och jag, men de har alltså 8 barn i sin familj.  Jag beundrar henne för hon har så helskön inställning till det mesta och hon är avslappnad vilket jag sällan(eller aldrig) är.


Kom ihåg klockan 20.00 på tv 4.

Av barbamamma - 9 januari 2010 16:25

Jag har upptäckt ett helt nytt ställe där du kan ta emot mail och tjäna pengar på det. Det heter Mailpengar. Visst låter det helt perfekt!  Jag har gått med, vill du testa så klicka här.


Fördelen är att inte så många har upptäckte detta nya ställe, då är det enklare att tjäna pengar, smart va?!

Av barbamamma - 8 januari 2010 13:23

I går fick jag för mig att jag skulle en sväng till ica maxi och kolla in deras rea. De hade en hel del billigt, bla leksaker för halva priset, skor och kläder 50 %.

Jag gick där länge och strosade det är så skönt att gå i sin egentakt, sambon har sällan tid att ta det lugnt.

Långkalsonger köpte jag det är lika bra att ha när jag ska ut och promenera eller vara ute med barnen.

Jag hittade dvdfilmer och de sålde 5 för 99 kr.  Jag tog en dvd med två Jönssonliganfilmer, Dennis, Vilse i pannkakan,(häftigt) Oliver Twist och en film med Johnny Depp som jag inte minns namnet på nu. Dessutom köpte jag en Musse piggfilm för 29 kr.


Jag handlar med självscanning och när jag skulle lämna filmerna för koll så blev det något fel för de tog inte betalt för filmerna. Det såg jag medan jag väntade på bussen hem..  Fatta vad coolt jag köpte 6 dvdfilmer för 29 kr kan man säga.  Snacka om fynd! 

 

Av barbamamma - 5 januari 2010 12:56

Vi har -17 grader ute och om 1 timme ska vi klä på oss och ge oss ut och leka i snön med kompisarna.  Det ska bli roligt, jag har inte varit ute speciellt mycket med barnen. Det beror nog både på lathet, tidsbrist och att det är så kallt ute.


Hur många grader har ni ute i dag?

Var bor ni?


Dagens kort från när vi var ute -18

     

Nu är det -23 ute.  Brrr vad kallt, hutter

Av barbamamma - 1 januari 2010 17:46

Det här blir årets första inlägg jag skriver, det kommer bli svårt att vänja sig vid att skriva ett nytt år, 2010.

Jag tillhör dem som aldrig har några nyårslöften, jag håller dem ändå inte, så det är ingen ide.


I går hade vi det jättetrevligt. Vi skulle till kompisarna på gården brevid, de har två barn som går på 4 åriga sonens dagis.  Men så ringde hon och sa att han låg i migrän och skulle vila bort den, så hon undrade om vi kunde vara hos oss i stället.  Det gick såklart bra!

Hon och barnen kom hit före 18.  Hon hade med sig maten så vi fixade till klyftpotatis, fläskfile, champinjonsås och sallad och till det läsk och cider.  Mums vad gott det var, vi var hungriga för vi hade bara ätit mackor under dagen.

Sedan kom han, och han åt med. Migränen hade gett med sig lite så han kunde vara uppe.

Barnen lekte och spelade lego batman. Vi andra pratade och drack lite kaffelikör och cider.  Efterrätten hade jag köpt, vi hade bestämt att de fixar maten och vi efterrätten.

Vi åt efterrätten sent nästan 22.30 för vi var så mätta.   Det blev kladdkaka, vispad grädde, fruktcocktail och glass.  Mumsigt!


Vips så var klockan över 23.30 då ville barnen ut och titta på raketer så de fick klä på sig och gå ut.  Vi fixade med oss dricka och muggar att skåla in det nya året med så gick vi med ut.   Det var fyrverkerier på flera olika håll så det fanns mycket fint att titta på.  Barnen lekte i snön och ade skoj, men efter en halvtimme gick vi in i värmen igen.      Då åt vi chips och ostbågar eller rättare sagt barnen åt vi andra hann inte få något med, hihi.

Klockan var ca 2 när de gick hem.  Killen, sambons kompis stannade ett tag till, jag la barnen som somnade på stört. Sedan gick han hem vid 3 då la sig sambon.  Jag själv somnade efter 4-5.

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards