Alla inlägg under februari 2009

Av barbamamma - 21 februari 2009 21:08

 Jag är uppväxt med katter och har alltid tyckt bäst om katter av alla husdjur.


För två dagar sedan gick min morbrors katt Saga bort, hon var 19 år och inte så kry, så han var tvungen att välja att ta bort henne.  Det var ledsamt tyckte jag för jag vet att han älskade sin katt.


I dag läste jag på min mosters blogg att de var tvugna att avliva sin Zlatan (våra katters käre bror) efter en olycka.  Fy jag blev så ledsen så jag gick omkring och grät ett tag.  Han var inte gammal bara ca 8 månader.


Jag tänder ett ljus för dem i kväll!

Jag hoppas ni ses i katthimlen.




Av barbamamma - 19 februari 2009 22:57

Jag har bara ett liv på riktigt utanför datorn.  Haha!


Jag är så van att blogga så jag  vill skriva massor om vad jag har gjort denna vecka, men jag orkar inte.  Seeeg som sirap är jag.


Jag kan i stora drag skriva att vi kom i väg på båtresan till Åbo.   Alla 5 kom med och alla 5 kom hem.  

Det var hopp i bollhavet, godis i taxfreen, spring i benen, en maffig frukostbuffe, (pust och stön) en helt gudomlig middagsbuffe,(rap) bus och skratt i sängarna i hytten. 

Vi lyckades sova alla 5 i hytten, jag låg i överslafen och sambon och lilltotte i samma säng.


Påminn mig om att låta bli omeletten på frukostbuffen, jag blev för mätt.

Det var en rolig resa, vi som pratat så länge om att åka hela familjen, nu har vi gjort det.


I dag åkte vi till en stor skidbacke, där träffade vi barnens tre kusiner och mamma, dvs sambons trevliga syster.  Det blev åk med bobben och pulkorna så snön yrde.  Tur att vi hade hjälmarna med för oj vad det gick undan i backen.   Jag roade mig med att fota, för jag törs inte åka.


Sambon har gjort nåt med datorn så jag kan inte ladda in kort från kameran, fy vad trist för jag är så van att ladda in kort nästan dagligen.  Suck i morgon får han ordna till det, jag vill kunna se korten från firandet i helgen och båtresan.

Av barbamamma - 16 februari 2009 23:08

Men jag har försökt göra lite här hemma i dag. Jag har tvättat 2 maskiner tvätt. Jag har försökt att vara trevlig mot alla fast jag helst har velat ligga ner och ha lugn och ro.

Jag klarade att äta mat i dag, det var wow häftigt.   Jag ska nog ta en kvällsmacka nu innan jag lägger mig, jag är inte sugen men det känns som magen vill att  jag ska äta nåt.   Jag är illamående och har dov huvudvärk, den ska jag sova bort tänkte jag.


I morgon ska vi åka båt till Åbo, hela familjen.  Det ska bli roligt. Vi har pratat om det jättelänge men det har aldrig blivit av  att boka.  Ca 950 kr kostar det för oss alla, då har vi en Ahytt med fönster, frukostbuffe, lunchbuffe. 

Jag ber för att jag ska orka med allt, för jag känner mig inte alls på topp.

Varför kan man inte få bestämma själv över sitt mående?

Av barbamamma - 16 februari 2009 17:29

Gosh jag har varit helt utslagen sedan i går!

Jag har aldrig varit så dålig och utslagen som nu. Jag har sovit och sovit, mått illa, haft nackont och sovit ännu mera.


Vad beror detta på då?

Sambon fyllde år i fredags.  Först hade pojkarna och jag våra dagiskompisar här på dagen och det lektes och vi bjöd på lunch.  Sedan gick de hem och sambon kom hem och då grattade vi honom med en massa paket, han fick ett par nya öronlurar till mp3spelaren, boxerkalsonger, halsduk och så fick han en bukett rosor.  Jag gjorde en tårta.  Vi la på det gottiga överst på smörgåstårtan som underbara svärmor hade gjort.


Vi hann inte färdigt med smörgåstårtn förrän det plingade på dörren då kom hans syster och familje, sedan kom hans mamma, pappa och syster och barn.  De hade ett stort paket till honom, det var en skärmaskin en bosh.  Vilken perfekt present han som alltid köper hela korvar osv och skivar själv.   Vad passar då bättre än en skärmaskin!

 Vi åt smörgåstårta och sedan blev det tårta och en massa gott och det var full fart på barnen som lekte för fullt.


I lördags kom min vän och man hit. Sambon fick en flaska whiskey av dem. Vi åt fläskfile och klyftpotatis. Efter fikat gick vi ut till en liten backe där vi åkte pulka, stjärtlapp och bobb. Fort som attan gick det.

När vi kom hem kom en annan vän med man och barn. Av dem fick sambon en flaska whiskey och en fin krukväxt, wow vilka bra presenter.    Det blev lite fika igen och senare beställde vi hem familjepizza vi åt.  MUMS!

Jag la mig alldeles för sent vid 2, vännerna som bodde längst bort åkte hem ca 23.


I söndagsmorse vaknade jag halv 8 då sonen ville ha mjölk i flaskan, jag kände mig hemskt illamående och snurrig så jag la mig igen. Sambon väckte mig igen vid halv 11 då gick jag upp och klädde mig men la mig igen och somnade. Så där höll jag på hela söndagen, jag sov och sov, när jag var vaken var jag hemskt illamående och trött i hela kroppen och nackont.    

Jag har nog aldrig varit så trött nånsin eller kännt mig så här trött.


Även fast jag sov hela söndagen så sov jag utan problem i natt. Jag lyckades dock se en Beckfilm Gamen utan att somna i går kväll.  Jag prövade att äta, det hade jag inte gjort på hela dagen så frös jag massor.


I dag har jag varit med lillsonen till allergisköterskan på sjukhuset. Hon kollade bla om han inte tål mjölk men det gör han. Troligtvis har det vuxit bort, men vi fortsätter med laktosfri mjölk till honom.

Jag var helt slut så jag la mig på soffan och somnade 1 timme när vi kommit hem.


Vad är det med mig?

Är jag helt slutkörd?

 

Av barbamamma - 12 februari 2009 16:06

I dag skulle jag träffa arbetspsykologen kl. 11......trodde jag iallafall.  Jag satt och väntade och när klockan var halv 12 så frågade jag i infon och de ringde efter henne.  Hon hade skrivit upp kl.13.   Hmm jag vet inte hur det blev så för jag hade skrivit upp kl.11och  det var hon som ringde och ändrade tid.  

Jag gick en sväng till Hemtex och Myrorna och sedan kl.13 träffade jag henne. 

Jag blev helt snurrig i huvudet av allt vi pratade om. Jag fick fylla i två olika papper, ett med MADRS självskattningstest och ett annat papper.   Hon skulle läsa de till nästa gång vi ska ses om ca 3 veckor. 

Det hon sa var att hon tycker jag inte är redo för arbetslivet själv, utan jag behöver mer stöd och kanske arbetsträna eller annat. Vi får se vad vi kommer fram till.  Jag ska träffa läkaren på psyk dagen innan jag ska till henne nästa gång. 


Annars har jag dammsugit och plockat i ordning lite.  Vi måste ju göra lite fint till i morgon då han fyller och vi får gäster.

Jag köper nog en tårtbotten till tårtan jag orkar inte hålla på och baka.

Nu har pojkarna ledigt från dagis, de fick sportlov iom att pappa är ledig nästa vecka och dottern har sportlov.  Så då är alla lediga ihop.  Kul va!

Av barbamamma - 10 februari 2009 23:05

Grabbarna har varit till dagis och jag var alldeles alone hemma, Njaa kanske inte helt om husdjuren räknas men de pratar inte.


I går var jag och de stora barnen till stan och köpte presenter till sambon som snart fyller år.  Vi hittade några perfekta saker som han behöver och säkert blir glad av. 

Gosh vad trött jag är, jag hade tänkte skriva mer men jag orkar inte det. 

Av barbamamma - 8 februari 2009 14:53

Jag sov länge i dag, jag gick upp 11, fast jag var vaken sen tidigare och hörde resten av familjen spela piano, stoja och prata.

Sedan jag gick upp har jag startat tvättmaskinen 2 gånger, läst 3 böcker för 3 åriga febriga sonen, lagt undan en massa tvätt och knådat en deg som ska bli bröd. Det gjorde jag bara för att jag inte orkar gå till affären och köpa bröd och det är sluta. Jag brukar inte ha ork till att baka.
Jag försöker få barnen att plocka upp allt från golvet så de kan dammsuga sina rum.

Här har det snöat hela förmiddagen och nyss körde traktorerna och fick undan snön från gården så man kan gå.


Gah jag känner mig som en folkilsken hund, jag skulle helst av allt bara vilja vara ifred, få vara för mig själv ett tag. men det är omöjligt i detta hem då alla är efter mamma hela tiden. Det är mamma och mamma så fort det är något. Aldrig någonsin hör jag någon ropa pappa. Konstigt är det!!



S och co Ni är jättevälkomna om ni vill komma, det vore jätteskoj. Ni har ju inte varit här och hälsat på oss än.

Av barbamamma - 7 februari 2009 17:47

Suck här spelas det gitarr och piano och jag vill ha lugn och ro. BAH!

Jag har ägnat dagen åt att sova länge, tvätta 2 maskiner spytvätt och hängt upp, kört diskmaskin och nu dammsugit nedervåningen.

Jag längtar till kvällen och så hoppas jag att ingen mer kräks här.

Sönerna kräktes i går kväll och i natt så det var full fart här, när sambon somnat fick jag gå mellan sönerna när de mådde dåligt. Hej å hå vad trött jag var till slut, somnade nog halv 3 tror jag.



När är det kväll? nu eller? hoppas hoppas

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27 28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards