Alla inlägg under december 2008

Av barbamamma - 17 december 2008 22:39

Jag är inte klok.


VARFÖR lät jag mina cymbaltatabletter ta slut? 

Varför ringde jag inte redan när jag såg att jag bara hade ett par stycken kvar? 

Varför utsätter jag mig för det här helvetet? 

Varför utsätter jag barnen för mig när jag inte är mig själv?

Varför kan inte jag få bli omhändertagen när jag mår som en pecka, istället för att ånga på som vanligt med vardagen? 


Jag är som en galning som skriker åt sambon, skriker så barnen hör det, inte kan hålla inne med de mest dummaste och löjligaste kommentarerna, inte orkar med barnen utan längtar till det är kväll, säger att det vore bättre om de slipper mig så de får lugn och ro.


Medicinen kostade bara 299 kr istället för över ca 1300 kr som den egentligen  kostar.  En positiv sak iallafall.  Tack för att det finns högkostnadskort eller vad det nu heter.   Jag hade aldrig haft råd att hämta ut medicinen annars.


I morgonbitti börjar jag med dem igen.  Sköterskan jag pratade med på mottagningen sa att det kan dröja upp till 1 vecka innan jag märker av en förbättring.   Fan fan! 

Av barbamamma - 17 december 2008 11:01

Precis när jag och pojkarna skulle gå till dagis i morse ringde telefonen. Det var från psyk, de sa att tiden hos kuratorn är inställd och att jag kommer få en ny tid av henne på posten.   Hepp, det var det ja.  Det hade varit rätt skönt att få gå dit, så hade hon fått se mitt skick nu när jag inte ätit deppmedicinen på 6 dagar.


Jag har iallafall ringt om min medicin som var slut.  Hon förstod hur dåligt jag kände mig och skulle be min läkare ordna ett nytt recept under dagen.   Jag ska till apoteket efter klockan 17 och hämta ut den.   HURRA! 


Åh vad jag är sugen på tacos, det var länge sedan. 

Av barbamamma - 16 december 2008 20:46

Tack söta Veronica för awarden!  


Då jag inte är mig själv just nu så väljer jag att ta emot denna, men jag kan inte ge den vidare.(så som man ska)  Jag tror att du förstår.   Tack!

Av barbamamma - 16 december 2008 09:36

Jag skulle bara in på nätet en sväng för att bla kolla hur mycket pengar jag har på kontot.  Vi ska åka och storhandla på Ica Maxi nu när busungarna är på dagis och i skolan.

Då läser jag på Aftonbladet om jordbävning.    EHH!        Kolla här


Nu har jag kollat läget hos mina kära nätbekanta och pustar ut.  

Stor KRAM till er som råkade ut för det här läskiga.   Hua! 


Måste åka i väg nu så vi får det gjort.  I eftermiddag ska jag åter igen försöka komma fram till psyk på telefon och be om nytt recept.    *måste* 

Av barbamamma - 15 december 2008 23:58

Mina Cymbaltatabletter tog slut i torsdags.  Jag vet att man inte ska sluta helt så där pang bom men jag lär mig aldrig ta hand om MIG i första hand, det blir alltid barnen först. Därför har jag inte hunnit med att ringa läkaren och be att hon skriver ut nytt recept.


Jaha följden av att sluta helt tvärt blir att jag går i taket för allt, gormar, hugger som en huggorm, är hyperaktiv, manisk, håller på med så många olika saker så att jag till slut inte vet vad jag ska göra så hjärnan kokar över.  


Jag var till af i dag för att få pappret påskrivet så jag kan skicka det till fk. Jag var inne på Hemtex, Åhlens men köpte inget.  Jag tyckte det kändes konstigt att gå runt i affärerna för jag var helt yr och snurrig, det måste vara av medicinbristen.  Hoppas ingen trodde jag var påverkad när de såg mig jag svajade så ibland.

Jag köpte iallafall en bok i julklapp till dottern.   Så köpte jag några asgamla kalle ankatidnngar på Myrorna. De var från 1971, vad häftigt. 


Av barbamamma - 13 december 2008 00:36

Snodde den här hos en go tjej.

*skrattar så jag trillar av stolen*

Så pinsam så jag vill gömma mig bara av att titta på den. 

Av barbamamma - 12 december 2008 23:11

Jag hinner inte med att blogga, fast jag gärna vill det. I går kände jag mig så förkyld och äcklig i huvudet så jag var rädd att jag skulle få bihålsinflammation. En gång räcker, det var HEMSKT när jag hade det en annan gång.


Pojkarna var lediga i dag, fredag. Vi bjöd hit dagiskompisarna. De kom vid 10 och så var det full fart till ca 13-tiden då de gick hem. Vi åt mat och sedan var sambon ute med pojkarna för stora sonen prövade att åka skidor. Vi har fått en hel del snö och det snöade hela dagen i dag.


På eftermiddagen var vi till dagis på luciatåget. Alla såg ut som små söta mashmallowsgubbar med overaller och så tomtekläder ovanpå det.

Jag försökte ta kort och filma men hua det var inte lätt för det var så mycket folk och jag som är kort i rocken såg inget alls. *tjurar som ett barn*


Stora nyheter kommer HÄR. Jag flyttade ut spjälsängen från pojkarnas rum och så fick 3 åriga sonen ligga i sin stora säng. Gissa om han var STOLT. Jag är stor nu sa han när han la sig... och så somnade han på ett par minuter utan problem. Min lilla stora älskling!

Av barbamamma - 11 december 2008 23:20

Rolig jultävling där du kan vinna julklappar för 20.000 kr + får pengar tillbaka för allt du handlar på nätet i över 200 välkända butiker! Bli medlem gratis!

Missa inte chansen att tjäna pengar OCH dessutom vinna lyxiga julklappar! Bli medlem gratis här...



Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13
14
15 16 17
18
19 20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards