Alla inlägg under november 2008

Av barbamamma - 9 november 2008 14:25

Djungeltelegrafen spred sig som en löpeld och telefonenerna gick varma. Min mamma ringde i går när jag var i affären så jag ringde upp när jag kommit hem och hittade telefonen.

Hon hade hört om det hemska med det stackars marsvinet och även att jag skrev att viska sälja katterna.

Morbrodern som bor hemma hos sin mamma hade sagt att då kunde han slagit ihjäl dem med redan när de var små, han slog ihjäl 2 st som ingen ville ha midsommarhelgen. Men jag sa redan då att då paxar jag 2 av dem och funkar det inte så säljer jag dem till någon annan djurvän.


Vi får se hur det blir med katterna. Jag anser att har man barn så är det de som kommer i första hand.

Punkt slut.


Nu ska vi åka till sambons föräldrar, de bjuder på smörgåstårta som jag älskar.

Grattis pappa i himlen på fars dag!

Av barbamamma - 7 november 2008 21:23

Fy vad jag bloggar tråkigt nu för tiden. Jag minns inte när jag skrev något positivt och glatt senast   *ehhh tänker så att det knakar*


Jag överlevde gårdagen med hjälp av flytande alvedon, jag kunde inte svälja tabletter för jag mådde så illa.

I natt väckte sonen mig och ville ha mer i flaskan, då märkte jag att jag hade huvudvärk än. Fan jag som tyckte den försvann när jag la mig.


I morse klev jag upp halv 8 och fick i väg dottern till skolan och så gav jag pojkarna frukost. Sedan la jag mig igen och så fick sambon gå upp.

Jag försökte sova bort huvudvärken för den fanns kvar än kände jag.  GAH!

Nu är jag så sabla trött på migränen så jag ska ringa vc på måndag och be om migränmedicin.   Jag vägrar att leva så här.  Jag har inte tid eller ork med det här!


Jag tog en ipren och en alvedon och klev in i duschen.  Fy så spända axlar jag har, det är inte klokt.  Jag borde ha badat men det orkade jag inte. 

Kaffet var så klart slut och vem är duktigast här, jo JAG.  Så jag cyklade och köpte bla kaffe och CHIPS.   Nu ska vi svulla lantchips och se en film som jag inte minns vad det är för film.   Men det ska bli skönt att vräka ner sig i soffan. 


Av barbamamma - 6 november 2008 11:26

Varför kan jag aldrig få må bra?

I dag vaknade jag med tjock näsa, huvudvärk och kli i höger öga  IGEN. 

Sambon klev upp och hann prata lite med barnen innan de skulle i väg.  Brr det var kallt ute, temperaturen låg på knappt 1 grad. 


Vi har varit och handlat en massa tungt på Lidl så nu har vi mjölk och sånt så vi klarar oss länge.  Skönt!

Jag har tagit på mig glasögonen, fasen vad jag hatar att ha dem.  Men jag har sådan huvudvärk och kli i ögat så jag måste.


Det känns som att det blir en lång överlevardag i dag, jag får gå på ipren och alvedon för att stå på benen när barnen kommer hem sedan.

Det är synd att klaga, men skönt att ösa ur sig.


Av barbamamma - 5 november 2008 22:24

Så... nu har jag gjort det, jag har satt ut en annons på blocket om marsvinet.  Vi börjar med att sälja den.    Det funkar inte med husdjur och barn, nu måste vi prioritera barnen först.


Nu ska jag knåpa ihop ett par rader om katterna.    Snyft ja det är jäkligt svårt och tufft för jag tycker om djur.   Men ärligt nej det går inte, vi orkar inte med allt.   Barnen kommer bli jätteledsna det vet jag, men de har hört vad vi har pratat omså de blir inte förvånade.


Är det någon som vill ha katter så säg till, de är urgulliga men de söker ett lugnare hem.

Livet är tufft! 

  

Av barbamamma - 5 november 2008 12:28

I morse gjorde jag mitt bästa för att få alla 3 barnen att äta ordentligt. I går klagade ju stora sonen på ont i magen på dagis pga

att han åt dåligt på morgonen.

I dag fick de afil med ringar/flingor, smörgås och juice. Det är ett evigt upp och hoppa springa runt på lilla sonen. Jag brukar säga att det är inget springande buffebord vi har.


Jag la mig i soffan och läste när jag kom hem, jag hrrm somnade visst och vaknade av att jag var jättevarm och en av katterna sprang över pannan på mig så jag fick ett litet rivmärke.

Men det var bra att jag blev väckt, vem vet hur länge jag skulle ha grisat vidare. Klockan var halv 12 så då gick jag och bryggde kaffe och väckte sambon till liv. Han hade somnat sent i natt vid 3 så därför väckte jag honom inte tidigare.


Nu ska han åka till jobbet och jag sitter här ett tag och kollar in olika saker på tradera.

Av barbamamma - 4 november 2008 22:34

När jag har bloggat ska jag stänga ner datorn och lägga mig och läsa i sängen.  Jag känner att jag börjar bli genomförkyld, uff inte alls roligt.    Varför har bacillerna flyttat in hos oss?  Kan de inte flytta in hos någon annan nu?   Please!

 

Innan klockan var 12 i dag ringde de från dagis och sa att stora sonen klagade över ont i magen och grät.  3 åriga sonen hade kräkts ute när han hostade, hoppsan så kan det gå.  De tyckte jag skulle hämta hem dem båda och det gjorde jag.  De hade precis hunnit sjunga för vår son som fyllde år i går, de hade ätit våfflor och han hade fått en jättesöt nyckelpiga med 3 prickar på. 


Själv låg jag i soffan och slumrade och slappade i hopp om att kurera mig.

Kan nästa dag blir lite bättre? Vågar jag hoppas på det? 


Av barbamamma - 3 november 2008 21:30

Nu har barnen slocknat, det var en mycket rolig och trevlig dag med paketöppning, lek och bus.

Tårtan blev lyckad alla sa att den var god.   Tur för sambon så finns det lite kvar så att han med får smaka. 

Av barbamamma - 3 november 2008 13:59

Sonen visar med fingrarna hur många år han fyller i dag.

Det är roligt att fylla år, så roligt så han somnade i soffan ett tag.


Vi väckte honom halv 8 i morse och han fick paket. Det var Höjdarna-dvd (från julkalendern), Pippipussel, Nalle Puhpussel, legobil, brödrost med bröd, borrmaskin med tillbehör, 4 tejprullar.  Han älskar att tejpa!


På eftermiddagen blir det tårta och kalas. Kusiner med familjer kommer, så det blir totalt 8 barn här.   Lagom tycker jag.   Farmor och farfar vet jag inte om de kommer, vi får väl se.

Jag kan stolt säga att JAG gjorde tårtan själv.  Laktosfri är den, med grönt marsinpanlock.   Vi skippade att köpa grävmaskinstårta för vi var så sent ute och så är det roligt att göra tårtan själv, jag brukar inte göra det.

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7
8
9
10
11
12
13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24
25
26
27 28 29 30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards