Alla inlägg under februari 2008

Av barbamamma - 20 februari 2008 14:52

Nej jag ska inte gå på stan bara för att det är den 20 och barnbidraget har kommit.   Jag ska i väg en sväng för jag vill det. Kon lämnar båset ni vet.....


Det ska bli skönt att få vara själv, jag ska kolla lite kläder, ta en fika med kära vännen( snart ses vi äntligen, vad roligt) och strosa runt lite, kanske jag tar en sväng till bibblan det är så lugnt och skönt där.


Barnen somnade till slut i går, innan jag kreverade. Men jag tror klockan var 21.30 innan dottern sov.    Jag roade mig i min ensamhet med att se "I am legend" på dvd.   Den var helt OK. 

Sambon var i väg i dag igen för att fixa med gitarren.  Suck


Nåja i dag är det min tur att göra något, så det så.  *ser upprorisk ut* 


Jag känner mig piggare nu, kan det bero på att jag sov 2 timmar på soffan förut.   Dottern börjar tycka jag är tråkig, ja men det är jag ju, att hon inte förstått det förrän nu. 


Kära vännen Å   jag ska ringa sjukgymnasten jag lovar.   kraaam 

Av barbamamma - 19 februari 2008 18:19

Jag längtar efter att få vara ensam.  Bara att få vara för mig själv.


Det har varit intensivt med kräkande barn ändå sedan i onsdagsnatt. Puh inte en lugn stund varken dag eller natt.  Tråkigast är det ju alltid om den som är sjuk så klart. 


Sambon verkar ha klarat sig undan, han har jobbat som vanligt och inte kännt sig sjuk.


I går åkte han i väg till sina föräldrar för att fixa lite med en gitarr han bygger till en kompis.   Jag kan lova att jag hade mer än fullt upp med att lägga 3 barn.  Ingen av dem blev lugn eller hade lugnat ner sig förrän efter 21.30  Då somnade de minsann.

  

Själv var jag både ledsen, trött och tjurig.    Tänk om de stora barnen kunde lära sig somna själv snart, de är ju snart 5 år och 8 år.   Jag känner mig helt slut efter att ha lagt dem, speciellt när det tar lång tid och de vill prata fast jag säger god natt.

Vi brukar göra som så vid läggning att någon av oss ligger brevid sonen till han somnar, han ligger inte still annars.

Dottern som är snart 8 år har aldrig kunnat somna själv eller i eget rum. 

Av barbamamma - 16 februari 2008 18:19

Fy tusan vilken otäck magsjuka vi har här.   Som jag misstänkte så åkte även jag på den.

Jag började må illa och fick huvudvärk på eftermiddagen i går. Så gick jag och mådde pecka ända till kvällen, då kräktes jag rejält en gång.

Det var nästan så jag tuppade av, så dåligt mådde jag. Fy tusan.


Efter att sambon hade lagt barnen kom dottern ner och mådde illa. Hon hade inte visat några tecken på att blir sjuk innan utan hade ätit bra och så.  Det kom snabbt för hennes del. Då var det hennes tur att kräkas, hon fick springa flera gånger säkert halva natten. Varken hon eller jag sov något förrän efer 3.   Sambon vaknade då, så fick han ta över, jag däckade totalt av trötthet.


I dag har jag haft världens hemskaste huvudvärk, jag känner mig som som överkörd av en lastbil. Jag har legat i soffan och inte orkat med något mer än att prata med barnen och oja mig och tycka synd om mig själv.


Nu i kväll har dottern börjat må illa igen, stackars henne.  Jag tycker så synd om henne.

Nu är det bara sambon som inte åkt på skiten.


Behöver jag säga att jag HATAR det här.

Av barbamamma - 15 februari 2008 00:20

Jahapp då var det lillsonen som började kräkas. Stackaren han var så ledsen när han kräktes och inte ville han förstå att det är bra om det hamnar i hinken och inte på golvet.  

Vojne vojne vilken lång natt det här blir.


Sambon jobbar i natt så jag är själv med barnen.   Jag hoppas verkligen att inte stora sonen ska kräkas i natt utan att det är över för hans del. Han var så lugn, trött och varm idag, vi tog en tupplur ihop på eftermiddagen, det var jätteskönt och välbehövligt.

Av barbamamma - 14 februari 2008 13:33

Ha en mysig alla hjärtans dag!

Av barbamamma - 14 februari 2008 12:48

I går firade vi pappan i huset, han fick vita rosor och ett whiskeyglas av mig. Av barnen fick han fina teckningar och små kluriga saker. De hade gjort varsin skattkarta så han fick leta sig fram till sina presenter.  Vilka fiffiga barn vi har va.


Lagom till att vi skulle äta tårtan på eftermiddagen kom hans pappa och mamma hit, så de fick smaka de med.  Han fick en stor fin grön växt och en ask gelehjärtan av dem.


Innan jag hade hunnit somna i natt ropade stora sonen på mig, han hostade.  Jag hann bara fråga hur han mådde då kräktes han.

 Jiiiha magsjuka hurra vad vi jublar av glädje.

Han kräktes säkert 10 gånger under hela natten, varken han eller jag sov många minuter i streck.  


Han har kräkts massor i dag med, nu ligger han och vilar i soffan och ser på barnkanalen. 


Av barbamamma - 12 februari 2008 20:12

Puh det sätter sina spår när pojkarna är lediga från dagis som de var i går. De springer, leker, skrattar, jagar varann, bygger lego och busar lite när de umgås bara de två, Det är roligt att iakta dem.


Gäsp hela dagen har varit i segaste laget för mig.

 Jag fick inget vettigt gjort i dag när de var på dagis och dottern var i skolan.   Eftersom jag var så trött så ringde jag tom återbud till sjukgymnasten, jag bara orkade inte med det.   Jag tupplurade en timme i soffan, men det hjälpte knappt utan jag kände mig bara tröttare efteråt.

Barnen har hållit på och styrt för fullt med små söta paket de har slagit in till sin pappa. Han fyller år i morgon. 


Jag var och köpte tårta förut, det fick bli en princesstårta. Det är han nöjd med, han gillar inte att fylla år. Men alla ska firas på sin egna dag, även vår älskling.   Så det så !!


Håret ja, jag är så nöjd efter klippningen. Äntligen har jag ett hår som lever och inte ser dött ut.   *hjular nästan av lycka* 


Nu är det filmtajm! 



Av barbamamma - 9 februari 2008 15:11

Jag chockade mig själv i går genom att knalla in hos frisören och fråga om drop in tid. Det fanns en tid direkt och PANG min jätteslitna toppar försvann.  

ände mig som i himmelriket där jag satt och blev ompysslad och fin.   Rena spaupplevelsen är det för mig att ta hand om mig själv. 

Nu har jag äntligen en frisyr, det var många år sedan. 



Jag gjorde familjen glada genom att jag köpte med mig att äta hem. Barnen hade beställt hamburgare och det fick de. Vi vuxna åt nudlar med kycklingfile, fläsk och jordnötter.  Mums filibaba så gott det var. *dreggel* 


I kväll ska jag se första delfinalen i melodifestivalen. 

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
<<< Februari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards