Alla inlägg den 3 juli 2007

Av barbamamma - 3 juli 2007 23:08

Kvällens avsnitt av Morden i Midsomer var riktigt bra, det är alltid lika klurigt med att veta vem mördaren är. Sommaren känns bra när jag vet att det kommer varje tisdag. Tänka sig men jag klarade av att titta på det helt UTAN något att äta till.   Jag hade köpt en liten påse cawshewnötter, men jag orkade inte ur soffan för att hämta påsen när jag kom på det.


Jordgubbar ja, det blev så att sambon och sonen åkte och plockade på eftermiddagen. De kom hem med ca 7 liter, så det blir att göra sylt på det. Mums!



Någon som har tips på vad man kan göra med en massa goda körsbär?   Vi har fått massor, men hur ska vi klara av att bara äta upp alla, det skulle vara skoj att göra något av dem.    Jag är jättelat så det får inte vara något för avancerat. 

Av barbamamma - 3 juli 2007 11:49

Vi såg vädret i går och tydligen var det bara i går vi hade tur att få så soligt och härligt.

Det är regn på väg visade kartan. I dag är det blåsigt och det verkar bli värre, mattan på balkongen tom lyfter i kanterna, hihi.


Jag är inget pigg på att plocka jordgubbar, det blir lite svårt med 1.5 åringen i ett stort jordgubbsland. Han kommer springa åt alla håll.

Jag ska säga åt sambon att han och de stora barnen kan plocka om de vill. Mig kvittar det. Förra året när vi hade plockat jordgubbar gjorde han sylt, det var supergott til pannkakorna.


Nej nu ska jag nyfikna jag kolla vad vi fick med posten, jag hörde det bankade till när den kom. Kanske ett kilo reklam vem vet?


Kan inte låta bli att lägga in det här kortet på sönerna, de är så gulliga. 

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards