Alla inlägg den 1 mars 2012

Av barbamamma - 1 mars 2012 21:00

Efter att jag hade hittat det som jag var ute efter på stan i dag så tänkte jag att nej nu ska jag unna mig något jag vill ha. Det blev hämtmat på china som jag tog med mig hem. 4 små rätter.  Mums!


 


Suddigt kort, jag vet inte varför det blev dåligt.  Nu ska jag se på CSI Miami och The River. En kväll med femman med andra ord.

Av barbamamma - 1 mars 2012 20:06

I dag tog jag mig i kragen och gav mig ner på stan. Tanken var att köpa mig nya byxor, det är akut.  Först sprang jag på jeans till dottern på Kapp ahl, då ringde jag och frågade henne om vad för sorts jeans hon vill ha. 


Det är inte lätt ska ni veta att ha en envis dotter som inte är villig att följa med och prova kläderna utan nej det vill hon göra hemma och så kan jag byta om det inte passar lilla damen.  Fnys.

Nåja jag köpte 2 stycken olika sorters jeans, ett par som var vanlig standard och ett är som är slimmade eller vad det nu heter.    Får väl se i morgon om kriget utbyter när hon ska prova dem, vojne vojne. 


Jag provade byxor och blev till slut nästan alldeles svettig, önskade nästan mig en bårtaxi hem direkt från provhytten.  Men jag hittade ett par jeans och dessutom hade jag tur. Hon i kassan tog emot min kupong med 25 % rabatt fast den gick ut sista februari.  Tack sa jag och nästan neg.   239 kr för ett par jeans. Inte alls ett illa pris.


Eftersom jag ändå skulle handla till i morgon när kottarna kommer så hämtade jag ut lite gratissaker så som Valio, Loka, bröd.   

 

Av barbamamma - 1 mars 2012 13:24

Jag saknar min mamma och jag saknar mina systrar. Jag hoppas att vi snart ses igen. Usch för att inte ha gångavstånd eller "lagom" avstånd mellan sina närmaste, det är så boooring.


Ibland känns det som att bo i världens ände fast det är det ju inte, men vi har ca 20 mil mellan oss. Inte direkt läge för att spontanåka iväg till dem utan det måste planeras.


 

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7
8
9
10
11
12
13
14 15 16 17
18
19 20
21
22 23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards